بهداشت محیط شهر دیر

بهداشت محیط شهر دیر
بهداشت محیط

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 69064
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

کدام آبسردکن ها بهداشتي ترند؟

آبسردکن هايي که آب را با فشار پرتاب مي کنند بر آبسردکن هايي که شيرشان آب را با فشار معمولي خارج مي کند، ارجحيت دارند؛ به دليل اينکه آبسردکن هايي که آب را با فشار زياد پرتاب مي کنند، احتمال آلوده شدن و مکش منفي کمتري نسبت به بقيه آبسردکن ها دارند....

آبسردکن هايي که در قسمت جلويي خود، داراي پوشش يا حفاظ هستند؛ نسبت به آبسردکن هايي که اين پوشش را ندارند، بهترند؛ زيرا مانع مي شوند که افراد دهان شان را به شير آب بچسبانند و با دهان از شير، آب بنوشند.

توصيه من اين است که در کنار تمام آبسردکن ها از ظرف هاي مخصوص ليوان به همراه ليوان يک بار مصرف و سطل زباله مخصوص استفاده شود تا هر يک از افراد از يک ليوان يکبار مصرف استفاده کرده و سپس آن را بشکند و داخل سطل زباله بيندازد تا قابل استفاده مجدد نباشد.

قسمت سيفون زير آبسردکن که آب هاي اضافي را در خود جمع مي کند، نبايد طوري باشد که آب اضافي از آن سرريز شود و هرگز نبايد سطح آب سيفون با شير آب تماس پيدا کند زيرا اين امر مي تواند به شدت ايجاد آلودگي کند. اين مشکل به خصوص در آبسردکن هاي قديمي به وضوح ديده مي شود که در قسمت سيفون، آشغال گير کرده و آب اضافه در آن قسمت جمع شده است. تماس اين آب آلوده با شير آب مي تواند براي افرادي که از آن شير آب برمي دارند بيماري زا باشد.

برخي آبسردکن ها هم هستند که به صورت سنتي در خيابان هاي قديمي مشاهده مي شوند و بعضي مغازه دارها، آنها را کنار مغازه شان مي گذارند و يخ را به صورت دستي داخل آن مي ريزند و گاهي حتي يک ليوان هم با زنجير به آنها وصل کرده اند. اين آبسردکن ها به هيچ وجه بهداشتي نيستند. گاهي اوقات حتي يخ هايي که داخل آنها ريخته مي شود آلودگي بسيار بالايي دارند و موجب آلوده شدن آب مي شوند. توصيه ما استفاده از آبسردکن هايي است که با سيستم الکتريکي آب را سرد مي کنند و آب آن هم از لوله کشي شهري به طور مستقيم وارد آبسردکن مي شود.

طبق بحث کلي که در بهداشت آب داريم کليه مخازن آب بايد سربسته و پلمپ باشند. بنابراين اگر درب قسمت بالايي آبسردکن هاي قديمي خوب بسته نشود ممکن است راهي براي ورود حشرات، گردوغبار و حتي جانوران کوچک در سطح شهر باشد که اين هم مي تواند سبب آلودگي شديد آب و بيماري زايي آن شود. حال آنکه در آبسردکن هاي جديد و شهري چون آب به صورت مستقيم از لوله کشي وارد مخزن مي شود راهي براي ورود حشرات، گرد و غبار و ديگر جانوران کوچک وجود ندارد و بهداشتي است.

نکته ديگر اينکه حق نداريم براي برداشت آب، ظرفمان را داخل مخزن آب ببريم. اين مخازن بايد هميشه يک شير برداشت داشته باشند تا آب را داخل ظرف کوچک تر بريزيم، نه اينکه ظرف را داخل آب ببريم. اين اتفاق معمولا در تکايا و مکان هاي سنتي و قديمي بيشتر رخ مي دهد و به هيچ وجه مورد توصيه ما نيست.

مخازن سنتي آب بايد هرازچندگاهي با يک درصدي از کلر شست وشو و ضدعفوني شوند تا جرم و ميکروب هاي آن از بين برود.

آبسردکن هايي هم که در ادارات و مراکز کوچک قرار دارند مخزن آبي دارند که اين مخازن معمولا يکبار مصرف هستند. اما به دليل صرفه اقتصادي، بعد از آنکه خالي شدند توسط آب شهري پر مي شوند. مدت ها است که اين ظروف و استفاده مکرر از آنها و سرطان زايي شان مورد بحث است اما من هنوز تحقيقي در اين باره نديده ام که اين مطلب را اثبات کرده باشد.

مشکل ديگر اين آبسردکن ها آن است که داخل آنها قابل شست وشو نيست و گاهي اوقات ديده مي شود که زيرمخزن پر از جرم و کثيفي است. اين يعني آنکه ميکروب ها مي توانند آنجا مانده و رشد کنند و آب آشاميدني را به شدت آلوده کنند. بهتر است هرازچند گاهي دستگاه باز شده و داخل آن کاملا شسته و تميز شود؛ چيزي که متاسفانه کمتر به آن توجه مي شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, توسط حسن
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :